POČASIE S TIPOSOM

Najčastejšie otázky

Mobilná aplikácia nefunguje.

Spoločnosť Tipos, národná lotériová spoločnosť, a.s. sa rozhodla ukončiť vývoj mobilných aplikácii Národnej bločkovej lotérie. Ako plnohodnotná náhrada bola uvedená nová verzia responzívneho webu. 

Aplikácie boli stiahnuté z Android obchodu Google Play ako aj Apple App Store. Ak máte aplikácie už nainštalované, prestali fungovať, resp. zobrazujú chybovú hlášku Chyba: Mobilna aplikacia nie je dalej podporovana. Prejdite prosim na stranku narodnablockovaloteria.sk. V najnovších verziach iOS sa môže zobrazovať iba hláška Chyba (bez ďalšieho textu). 

Aplikácie je teda možné odinštalovať. 

 

Ako registrovať bloček ktorý neobsahuje DKP.

Od 1.7.2019 prichádza k legislatívnej zmene, pri ktorej budú klasické registračné pokladne postupne nahradené novým typom pokladní (tzv eKasou). Nové pokladne namiesto DKP (daňový kód pokladne) obsahuju Kód pokladne (začínajúci trojčíslim v tvare 888 / poprípade v tvare 999 pre virtuálne registračné pokladne). Pri registrácii bločku prosím použite tento kód namiesto klasického DKP.

 

Ako registrovať bločky do lotérie?

Je potrebné vytvoriť si užívateľský účet v systéme Národnej bločkovej lotérie. Odporúčame postupovať podľa príručky pre webovú aplikáciu uverejnenej na stránke www.narodnablockovaloteria.sk.

Vyplňte registračný formulár, v ktorom zadáte všetky potrebné údaje. Na vami zvolenú e-mailovú adresu bude odoslaný aktivačný e-mail. Kliknutím na odkaz z tohto e-mailu aktivujete hráčske konto a po prihlásení už môžete registrovať bločky.

 

Ako pri registrácii zadať telefónne číslo?

Telefónne číslo treba zadávať v medzinárodnom formáte napr.: +42190x123456.
Tento údaj nie je povinný.

 

Po registrácií hráčskeho konta som nedostal e-mail s aktivačným odkazom. Ako dlho mám čakať?

Prosím presvedčte sa, či tento e-mail nebol vyhodnotený ako nevyžiadaná pošta a nebol premiestnený do priečinku spam. Ak ste e-mail nedostali ihneď po registrácii, je možné že vám bude doručený neskôr.

Ak ste e-mail skutočne nedostali, je to spôsobené veľkým záujmom ľudí o registráciu v Národnej bločkovej lotérii. Poskytovatelia e-mailových služieb sa pre zvýšený nápor na svoje servery bránia prijímaniu e-mailov z domény „@narodnablockovaloteria.sk“. V takýchto prípadoch odporúčame zopakovať registračný proces neskôr, prípadne registrovať hráčske konto použitím inej e-mailovej adresy.

 

Večer pred žrebovaním mi systém neumožní registrovať bloček. Prečo je tomu tak?

V prípade že sa v pondelok žrebuje, uzávierka systému je deň predtým, v nedeľu od 23:00. Systém sa opäť otvorí hneď po polnoci. Bločky ktoré registrujete po polnoci však už nepôjdu do pondelňajšieho žrebovania, ale až do žrebovania, ktoré sa uskutoční o ďalší týždeň.

 

Pri registrácii bločku mi vypíše chybu: KP/DKP neexistuje.

V tomto prípade býva najčastejšou chybou nesprávne opísaný kód KP/DKP. Ak ste si však istý, že ste KP/DKP opísali správne, je potrebné kontaktovať finančnú správu.

Podozrivý pokladničný blok treba oskenovať alebo inak vyhotoviť jeho elektronickú kópiu a poslať ho e-mailom na:pokladnica[at]financnasprava.sk
Tento pokladničný doklad sa bohužiaľ nebude môcť zúčastniť žrebovania!

Ak by občan pri nákupe pokladničný blok nedostal vôbec, je potrebné nahlásiť presnú adresu prevádzky, dátum a čas nákupu. Poprípade nechať na seba kontakt, ak by bolo potrebné spresniť údaje. Podnety môžu občania nahlásiť aj poštou na adresu:

Finančné riaditeľstvo
Mierová 23
Bratislava 815 11
Heslo “pokladnica”

Pri všetkých takýchto podnetoch, ktoré od občanov Finančné riaditeľstvo dostáva, zostávajú oznamovatelia v anonymite.

 

Bezpečnostný prvok je nezrozumiteľný. Čo robiť?

Tento prvok slúži ako preventívna ochrana systému, ktorá ma zamedziť tomu, aby sa do žrebovania dostávali bločky z automatizovaných systémov (tzv. botov), poprípade náhodne vygenerované bločky s neexistujúcimi údajmi. Obrázok je zámerne ťažšie čitateľný, ale pre ľudské oko rozoznateľný. Ak by ste ho však skutočne nedokázali prečítať, môžete si nechať zobraziť "iný obrázok".

Po mnohých podnetoch sme sa rozhodli zmeniť systém bezpečnostného prvku. Pevne veríme, že vám prinesie väčší komfort pri práci s Národnou bločkovou lotériou.

Bezpečnostný prvok je už vyžadovaný iba pri prihlasovaní sa hráča. Následne, pri registrácii bločku ho už systém nevyžaduje.

 

Ako je to s pokladničnými dokladmi, ktoré sú zároveň vstupenkami či cestovnými lístkami? Môžem si ich prihlásiť pokiaľ sú z registračnej pokladnice?

Aj vami uvádzané druhy dokladov sa môžu zúčastniť lotérie ak spĺňajú predpísané náležitosti podľa herného plánu.

 

Pri registrácii bločku som zadal nesprávny dátum, sumu alebo čas. Čo teraz?

Systém po prihlásení umožňuje v záložke Administrácia -> Moje stávky takýto doklad vyhľadať a následne stornovať. Doklad so správnymi údajmi môžete následne opätovne zaregistrovať.

 

Na čo slúži Registračný kód a Overovací kód? Prečo sú také dlhé?

Registračný kód je jedinečný kód pod ktorým je stávka prijatá a pod ktorým sa zúčastní žrebovania. Výherné registračné kódy budú po overení následne zverejnené.

Overovací kód slúži k uplatneniu nároku na výhru, ktorú si hráč necháva poslať priamo na účet. Overovací kód je potrebný aj v prípade, ak hráč príde po výhru do sídla spoločnosti Tipos.

Dĺžky kódov súvisia s bezpečnosťou a nezameniteľnosťou.

 

Úspešne som registroval bloček, nedostal som však potvrdenie registrácie dokladu e-mailom. Čo mám v takomto prípade robiť?

Po prihlásení sekcii Administrácia -> Moje stávky vidíte všetky vami registrované bločky. I napriek tomu, že ste e-mail s potvrdením o registrácii dokladu nedostali, vami registrovaný bloček sa zúčastní žrebovania.

V sekcii Moje stávky sa na konci riadku nachádza funkcia „Odoslať“ pri každom Vašom registrovanom bločku. Potvrdenie o registrácii stávky si tak môžete zaslať kedykoľvek. Mať toto potvrdenie je dôležité iba v prípade, že sa niektorá z Vašich stávok stane výhernou (pretože obsahuje overovací kód, ktorý potrebujete pri uplatnení nároku na výhru). Opätovne si zaslať potvrdenie môžete aj potom ako sa dozviete, že Vaša stávka sa stala výhernou.

 

Registroval som mnoho bločkov, je potrebné si uchovávať všetky potvrdenia o registrácii?

Potvrdenie o registrácii bločku do Národnej bločkovej lotérie obsahuje sumarizované údaje z bločku. Okrem iného obsahuje Registračný a Overovací kód. Overovací kód je potrebný pri uplatnení nároku na výhru. Preto odporúčame e-maily nemazať minimálne do zverejnenia výsledkov žrebovania NBL (prípadne si ich zálohovať iným spôsobom).

 

Na niektorých bločkoch sú udávané 2 časy. Rozdiel je spravidla niekoľko minút. Ktorý čas zadávať pri registrácii bločku do Národnej bločkovej lotérie?

Ak ste narazili na takýto bloček, odporúčame zadať neskorší čas!

 

Môžem sa zúčastniť Národnej bločkovej lotérie ak som občanom inej krajiny, napr. Českej republiky?

Áno, lotérie sa môžu zúčastniť aj občania iných krajín, registrovať však musia bločky vydané zo slovenských registračných pokladní. Ak by takýto občan vyhral a nemal by účet založený na Slovensku, výhru si musí prevziať osobne v sídle spoločnosti TIPOS, národná lotériová spoločnosť, a. s. Odporúčame však zistiť si, či takýto hráč neporušuje zákony svojej domácej krajiny, ktorá napríklad môže zakazovať účasť na lotériových hrách v zahraničí.

 

 

Ako sa dozviem, že som vyhral?

Ak sa Vaše bločky zaregistrované cez webovú stránku http://www.narodnablockovaloteria.sk/ stanú výhernými, bude vám po ich overení automaticky odoslaný e-mail s oznámením o výhre. Nie je preto potrebné využívať funkciu Overenie stávky a pracne overovať všetky svoje registrované bločky.

Výherné stávky si nájdete po prihlásení na web v sekcii Administrácia -> Moje výhry.

Ak ste Vaše bločky zaregistrovali cez SMS, v prípade výhry obdržíte SMS správu s oznámením o jej výške!

Výherné registračné kódy budú zverejnené zvyčajne 2 dni po žrebovaní. Ich zoznam bude možné nájsť na stránke http://www.narodnablockovaloteria.sk/

 

Narazil som na problémy pri overovaní stávky resp. pri vyplácaní výhry. Kde robím chybu?

Tieto problémy sú takmer vždy spôsobené zlým opísaním Registračného alebo Overovacieho kódu. Prosíme preto, ak je to možné, použite funkciu Kopírovať/Vložiť. (viď. Návod na vyplatenie výhry ).  Platia jednoduché pravidlá. Ani jeden z týchto kódov neobsahuje znaky:

"O" (písmeno O) -- ľahko zameniteľné so znakom "0" (nula)

"l" (malé písmeno l (ako lipa)) -- často zamieňané so znakmi "I" (veľké písmeno I (ako Igor)) alebo "1" (číslica jedna)

 

Ďalšie jednoduché pravidlo: Registračné kódy bločkov zaregistrovaných cez web/mobilné aplikácie vždy začínajú číslom 5. V minulosti bolo možné podať stávky aj iným spôsobom. Tieto mohli začínať aj iným číslom.

 

Čo mám urobiť, ak cez web alebo mobilnú aplikáciu zistím, že môj bloček vyhral?

Pri výhre Jackpotu je potrebné dostaviť sa do sídla spoločnosti Tipos. Je potrebné priniesť si výherný bloček ako i potvrdenie registrácie dokladu (ktoré obsahuje overovací kód potrebný pre vyplatenie výhry). Pre ostatné výherné poradia je možné priamo cez webovú alebo mobilnú aplikáciu zadať pokyn na prevod výhry na svoj bankový účet.

 

Je potrebné si bločky odkladať aj po ich registrácii, nestačí mi doklad o registrácii?

V prípade 100€ výhier stačí doklad o registrácii. Ak ste však vyhrali výhru v prvom poradí 10 000 Eur, musíte si výhru uplatniť osobne v sídle spoločnosti Tipos!  V takom prípade je potrebné predložiť potvrdenie registrácie dokladu a originál bločku.

 

Bude mi výherný bloček v takomto prípade vrátený? Kedy?

Samozrejme, originál bločku bude hráčovi vrátený okamžite po overení výhry.

 

Ako postupovať ak sa rozhodnem uzatvoriť svoje hráčske konto?

V takomto prípade sa prosím obráťte na zákaznícku podporu spoločnosti Tipos. Je nutné z e-mailovej adresy ( ktorá je registrovaná v systéme Národnej bločkovej lotérie a pod ktorou registrujete bločky ) odoslať žiadosť o zrušenie hráčskeho konta.